Uppfinningsrika system för ett vackert hem

Menu
Sök
Sök på webbplatsen
Advanced search
www.lankajamuovi.fi/sv/info-om-webshop.html

Information om webshopen

Generellt

Varorna i webshopen säljer Lanka ja Muovi Oy, org.nr. 0136709-0. Lanka ja Muovi's webbhandel följer kapitel 6 distansförsäljning i Konsumentskyddslagen. Lag om distansförsäljning och rätt att returna gäller engart konsumenter, inte företag eller föreningar. Vid problem var vänlig och kontakta vår kundservice, webshop@lankajamuovi eller per telefon +358 2 634 7700.


Beställning

Produkterna beställs via Internat på adress www.lankajamuovi.fi genom varukorgen. Systemet skickar automatiskt ett kvitto efter beställning. Automatisk epost är inte juridiskt bindande orderbekräftelse eller godkännande av bindande avtal. Det är endast en elektronisk bekräftelse från Lanka ja Muovi Oy's system på att ordern har slutförts. Att kunna få kvitto förutsätter att kund har angett sin epostadress i samband med ordern. Kunden samtycker till att följa gällande order- och leveransvillkor.


Orderbekräftelse

När du har betalat din order, får du en orderbekräftelse till den epostadress du angett. På orderbekräftelsen kommer du se följande uppgifter:

* Ordernummer
* Kontaktinformation du angett
* Leveranstid
* Leveranssätt
* Produkter du beställt
* Leveranskostnader för ordern
* Totalsumman för ordern inklusive moms


Order och leveransvillkor

Lanka ja Muovi Oy levererar dina varor i genomsnitt inom 7 arbetsdagar från att ha tagit emot din beställning. Leverans kan bli försenad på grund av säsong eller orderstock. Lanka ja Muovi Oy ansvarar inte för möjliga förseningar som inte är orsakade av Lanka ja Muovi Oy.

Lanka ja Muovi Oy garanterar inte tillgänglighet av produkterna i webshopen. Vi reserverar oss rätten att ändra, avbryta eller avsluta försäljning eller tillgänglighet av vilken produkt som helst i webshopen.

Leveranskostnader innehåller sändnings- och emballagekostnader. Kund ser leveranskostnaderna i varukorgen. När beställningen har behandlats och är redo att skickas ifrån vårt lager, får kunden automatiskt en bekräftelse på email som innehåller en länk till sändningsnumret. Kunden kan närsomhelst spåra sändningen. När leveransen har anlänt till sin destination kommer transportfirman att kontakta kunden för att bestämma leverans.

Om leverans misslyckas av skäl som kan hänföras till kunden behåller vi oss rätten att debitera kunden de kostnader som uppstår för returen av försändelsen samt eventuella återsändningskostnader.

Beställa utomlands

Lanka ja Muovi Oy säljer via webshopen till följande EU-länder: Finland, Sverige, Österrike, Belgien, Tjeckien, Tyskland, Spanien, Estland, Lettland, Litauen, Frankrike, Grekland, Kroatien, Ungern, Irland, Italien, Luxemburg, Malta, Nederländerna, Polen, Portugal, Romanien, Slovakien samt Slovenien. 

OBSERVERA! Vid beställningar till Åland - välj "Åland" i Land-menyn.


Annullering av order

Det går inte att annullera en order i webshopen som är klar och betald för. Om du vill annullera köpet, vänligen kontakta vår kundservice. Lanka ja Muovi Oy har rätt att annullera order vid behov. 


Leverans

Vi levererar till Sverige med Postis Home Parcel (hemleverans) och Pickup Parcel (leverans till paketautomat eller ett serviceställe). Om du beställer till Finland eller Åland, kan du välja mellan Matkahuolto eller Posti. Skulle en produkt försvinna eller bli skadad under transport är Lanka ja Muovi Oy betalningsskyldig. Om en produkt som du returnerar försvinner eller tar skada är du betalningsskyldig. Om en produkt/produkter försvinner eller skadas under transport, bör du meddela vår kundtjänst snarast möjligt, senast 3 dagar från mottagning. 


Leveranssätt och -kostnader

Mer information om leveranssätt och -kostnader kommer inom kort. Leveranskostnader ser du direkt i varukorgen när du angett postnummer och land.

Betalningssätt

I Lanka ja Muovis webbutik kan du betala med de vanliga betalkorten.

Vi använder Klarna Checkout som betallösning.

Genom att klicka på "Bekräfta order" godkänner du Klarnas villkor samt Lanka ja Muovi order- och leveransvillkor.

Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, till exempel banker. Om kredit inte beviljas behöver man välja ett annat betalningssätt såsom kortbetalning eller Klarna Direkt, alternativt kontakta Klarna.

Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos klarna.se. För information om din betalning kontakta Klarnas kundservice. Du kan även se dina fakturor och dess betalstatus på klarna.se under Mina sidor.

1. Få först, betala sen (Faktura)

Betalning mot Klarna faktura med 14 dagars betaltid. Ingen fakturaavgift tillkommer. Fakturan skickas via mejl. 

2. Delbetalning

Du kan delbetala din faktura via Klarna konto. Delbetala från 1/24 av orderbeloppet, dock minst 50 kr i månaden. 

3. Klarna Direkt

Med Klarna Direkt betalar du enkelt direkt i kassan med mobilt Bank-ID. Pengarna dras 1-2 dagar efter att vi skickat dina varor.

 


Registerutdrag

1. Registerhållare

Lanka ja Muovi Oy
FO-nummer (organisationnummer): FI01367090
Niittymaantie 81
28580 Pori, Finland
Tel: +358 2 634 7700

2. Personuppgiftsansvarig

Aki Pohjanlehto
Lanka ja Muovi Oy
Niittymaantie 81
28580 Pori, Finland
Tel: +358 2 634 7700

3. Registrets namn

Lanka ja Muovi kundregister

4. Syftet med behandling av personuppgifter 

För hantering av beställningar samt hantering av uppgifter kring leveranser
För analytik och statistik 
För att förhindra missbruk 
För riktad marknadsföring (med kundens samtycke) 
För att förbättra servicen.

5. Registrets informationsinnehåll

Innehållet i kundregistret:
5.1 Personuppgifter
5.1.1 Kundens namn
5.1.2 Företag
5.1.3 Adress
5.1.4 Telefon
5.1.5 Epost

6. Tillåtna datakällor

Uppgifter som ges vid köphändelsen eller registrering.

7. Regelenliga överföringar av personuppgifter

Kunduppgifter kan överföras till tredje part för att hantera leverans. 
Uppgifter överförs till följande parter:
- Kreditgivaren, om kreditbolaget faktura eller avbetalning är vald som betalningsmetod.
- Logistikföretag.

8. Överföringar av personuppgifter utanför EU eller EES

Lanka ja Muovi OY överlåter inte uppgifter till länder utanför EU eller EES.

9. Registerskyddets principer

1. Manuell material
Registrets förvaras inte som pappersversion.
2. Information lagrat på informationssystemet
Uppgifter i kundregistret samlas i en databas på servrar hanterade av tjänstleverantören som skyddas med hjälp av brandväggar, lösenord och andra tekniska metoder. 
Endast personer som arbetar för Lanka ja Muovi och behöver tillgång till informationen för att sköta sina arbetsuppgifter har rätt att använda sig av uppgifterna.
Åtkomst beviljas och övervakas av den registeransvarige personen.

10. Kontrolleringsrätt

Kunden har enligt personuppgiftslagen rätt att kontrollera uppgifter om sig själv samt begära att felaktiga uppgifter rättas till eller att uppgifterna raderas. Vid registrerärenden ber vi kontakta vår kundservice: webshop@lankajamuovi.fi

11. Ändring av sekretesspolicyn

På grund av lagstiftning och utveckling av tjänsten förbehåller vi oss rätten att göra ändringar i denna sekretesspolicy.
PÃ¥ denna sida hittar du alltid den giltiga sekretesspolicyn.

12. Kakor och andra liknande tekniker

Kakorna (cookies) är små textfiler som sparas på din dator, telefon eller surfplatta när du besöker webbplatsen och som gör att webbplatsen kan känna igen den. Lanka ja Muovi Oy använder cookies i sin onlinetjänst för att implementera tjänsterna och för att underlätta användning av tjänsterna. Användaren kan inte identifieras enbart av cookies. Kakorna hjälper webbplatsen att komma ihåg dina inställningar (t.ex. användarnamn, språk, textstorlek och andra förhandsval) under en viss tid. Tanken är att du inte ska behöva göra om inställningarna varje gång du går in på webbplatsen eller bläddrar mellan olika sidor. Cookies och informationen som samlas in genom dem används också för att analysera användbarheten och användningen av onlinetjänsten, för att förbättra säkerheten, för att övervaka användningen och för att utveckla tjänsten. Om du vill kan du inaktivera cookies i webbläsarinställningarna.


Bytes- och returrätt

Om du inte är nöjd med den produkt du har köpt från oss kan du returnera den inom fjorton (14) kalenderdagar. Artiklarna ska returneras oanvända och i samma skick som du fick dem i, med kopia av följesedeln och/eller retursedeln. 

Kunden står för returkostnader. Du kan betala för frakten själv, då återbetalar vi produktens pris. Du kan också använda vår retursedel, då drar vi av returfrakten från priset på den returnerade produkten. Beloppet är 200,00 kronor (inkl. moms).

Om returen beror på ett fel eller misstag från vår sida, var vänlig och kontakta vår kundservice (lanka@lankajamuovi.fi). Om du returnerar varan av någon annan anledning, står du för fraktkostnaden men vi betalar tillbaka köpesumman.

Om du returnerar produkten enligt Lanka ja Muovis anvisningar för returnering får du återbetalning inom två veckor från det att vi mottagit din retur på vårt lager i Finland.

Ladda ner returblanketten här och bifoga den ifylld i sändningen.

Att låta bli hämta upp paketet från utlämningsstället räknas inte som kundretur. Vi debiterar 200,00 kronor (inkl. moms) för ej uthämtade paket. Etfer att paketet har returnerats till oss kommer beloppet för produkterna att återbetalas. Vi drar av de kostnader som uppstår från att ha levererat paketet och att paketet inte har hämtats upp. 

Vi är tacksamma om våra kunder kan bekanta sig i produkternas mått och mäta utrymmet noggrant innan själva köpbeslutet. Vår kundtjänst hjälper gärna vid frågor! På så sätt kan vi tillsammans minska utsläppen orsakade av onödiga returer. Tack!

Returanvisningar

Följande regler gäller:

  • Returen mÃ¥ste anmälas inom 14 dagar efter mottagande av produkten
  • Produkten mÃ¥ste vara oanvänd
  • Produkten mÃ¥ste vara i samma skick som när du fick den och i oskadad originalförpackning. (Paket som öppnats försiktigt räknas inte som skadade)

Följ anvisningarna nedan när du förpackar och skickar din produkt för retur.

  1. Skicka artikeln i sin ursprungliga förpackning.
  2. Förpacka artikeln försiktigt så att den inte skadas under leveransprocessen. Använd helst samma kartong som paketet skickades i, samt bubbelplast eller liknande.
  3. Skicka med en ifylld returblankett som medföljde i din leverans. Du kan även ladda en returblankett här. Vi kommer inte att kunna behandla en retur som mottagits utan en returblankett.
  4. Returadressen är: 

    Lanka ja Muovi Oy
    CUSTOMER RETURN
    Niittymaantie 81
    28580 Pori
    FINLAND

Skadade eller defekta produkter

Även om produkterna har packats ordentligt kan paketet skadas under transport. Vi rekommenderar att du kollar att paketet är helt när du tar emot det. Om paketet är skadad under transport och om produkten eller produkterna du beställt har tagit skada, anmäl detta direkt till posten. Kontakta då vår kundtjänst så kommer vi överens om leverans av nya produkter. Anmälan till vår kundtjänst ska göras omedelbart eller senast 3 dagar efter leveransdatumet. Till anmälan ska bifogas bilder som visar defekta produkter i detalj samt ordernumret (finns på följesedel och orderbekräftelsen).


Garanti

Garantin gäller två år från inköpsdatumet. Garantin gäller produktens tekniska konstruktion, funktionalitet, materialkvalitet samt hållbarhet i normal, privat bruk. Garantin täcker inte Garantin täcker inte skador på en ofullständigt eller felaktigt monterad produkt eller skada på produkten i ändamål som avviker från det normala användningssyftet eller -platsen som den är gjord för. Garantin täcker inte normalt slitage på produkten. De trädelar som vi använder kan visa träspecifika färgvariationer. Kunden accepterar detta vid köp av produkt med trädelar. Läs mer om produkternas egenskaper på FAQ - frågor och svar.

Kunden ska rapportera en produktfel till vår kundtjänst så fort felet upptäcks.


Tydliga prisfel

Lanka ja Muovi Oy förbehåller sig rätten att annullera en order på grund av ett tydligt prisfel. Med tydligt prisfel menas till exempel att produkten inte har något pris alls eller om produktpriset avviker avsevärt från det riktiga priset.


Kupongkod

Rabatt i form av en kupongkod kan inte användas ifall du ska köpa ett presentkort. 


Andra villkor

Säljaren ansvarar inte för förseningar orsakade av Force Majeure. Kunden ska bekanta sig i gällande avtalsvillkoren innan beställning. Säljaren har rätt att ändra avtalsvillkoren och kunden accepterar dem genom att använda sig av tjänsten. Säljaren reserverar sig för rätten att ändra och kontrollera prisfel som är orsakade av tekniska eller mänskliga fel. 

Bilderna i webshopen är referensenliga och kan avvika något från den produkt som säljs. 

Finsk lag tillämpas vid tvister och oenigheter gällande detta distansförsäljningsavtal.

Lanka ja Muovi Oy behandlar all kundinformation fullständigt konfidentiellt och förbinder sig att inte lämna ut kunduppgifter till tredje part. 

 

Till toppen