Uppfinningsrika system för ett vackert hem

Menu
Sök
Sök på webbplatsen
Advanced search
www.lankajamuovi.fi/sv/fragor-och-svar.html

Q&A - Frågor och svar



Beställning

Var kan jag köpa era produkter?

Vi levererar till de flesta länder i Europa via vår webshop. Läs mer om landspecifika uppskattade leveranstider och leveranskostnader. 

Hur får jag veta statuset på min beställning? Var är min order?

När du har genomfört din order kommer vi automatiskt att skicka en beställning på e-post med spårningsnummer så du kan följa din leverans. Observera att förseningar kan förekomma pga logistiktjänster, lagersituation eller andra orsaker. Vi strävar efter att upprätthålla leveranstid på 7 arbetsdagar, och vid eventuella förseningar kommer du att bli kontaktad. 

Jag har en rabattkod. Hur använder jag den?

När du är klar med shoppingen i vår webshop, kan du se innehållet av varukorgen. Mata in kupongkoden i fältet "Rabattkoder" och tryck på "Använd kupong", då uppdateras rabatten i varukorgen totalsumma. 

Jag har fått mail om att min order väntar på artiklar. Vad betyder detta?

Du får ett automatiskt e-mail om en eller flera produkter på din order är tillfälligt slut. Har du frågor kring leveranstid kan du skicka epost till lanka@lankajamuovi.fi så återkommer vi snarast möjligt.

Produkt som jag beställt saknas från leveransen. Var har hänt?

Vänligen skicka epost till lanka@lankajamuovi.fi och bifoga information om den saknade produkten samt ditt ordernummer. Vi undersöker vad som hänt och återkommer snarast möjligt. 

Produkt som jag skulle vilja köpa, är beställningsvara eller slut på lager. När kommer produkten finnas tillgänglig igen? 

Vi beklagar att produkten inte finns tillgänglig. På grund av en stor efterfrågan kan vissa produkter ta slut i vår webshop. Oftast kommer nya produkter tillverkas mellan 2 och 4 veckor men vissa produkter (beställningsvaror) kan ha längre tillverkningstid. Du kan alltid fråga efter tillgänglighet på lanka@lankajamuovi.fi.

Hur kan jag lämna tillbaka något jag har köpt i Lanka och Muovis webshop?

Se returblanketten som du fick tillsammans med ditt paket.

Om du inte vill behålla en produkt kan du skicka tillbaka den och få full återbetalning (exklusive returkostnader) om följande villkor uppfylls:

  • Returen mÃ¥ste anmälas inom 14 dagar efter mottagande av produkten
  • Produkten mÃ¥ste vara oanvänd
  • Produkten mÃ¥ste vara i samma skick som när du fick den och i oskadad originalförpackning. (Paket som öppnats försiktigt räknas inte som skadade)

Anpassade produkter får endast returneras om de inte har tillverkats enligt dina specifikationer.

Bifoga returblanketten med produkten som du vill returnera.

Om du returnerar produkten enligt Lanka ja Muovis anvisningar för returnering får du full återbetalning inom några arbetsdagar från det att vi mottagit din retur på vårt lager i Finland.

Kontakta vår kundtjänst om du behöver mer information: lanka@lankajamuovi.fi 

Hur mycket kostar en retur?

Om returen beror på ett fel eller misstag från vår sida, var vänlig och kontakta vår kundservice (lanka@lankajamuovi.fi) så att de kan ordna gratis retur åt dig. Om du returnerar varan av någon annan anledning, står du för fraktkostnaden men vi betalar tillbaka köpesumman.

När får jag tillbaka pengarna?

Återbetalningen sker automatiskt så fort vi har fått tillbaka varan.

Beroende på vilken betalningsmetod du har valt, kommer pengarna tillbaka inom 2 till 5 vardagar.

Vad ska jag göra om jag får fel vara?

Om du får fel vara, kontakta vår kundservice på lanka@lankajamuovi.fi

Vi kommer att ordna med upphämtning av den felaktiga produkten och skicka din originalbeställning.

Här kan du läsa våra returanvisningar. 

Vem ska jag kontakta om jag har frågor angående webshopen? 

Vår kundtjänst på lanka@lankajamuovi.fi hjälper gärna med alla frågor angående beställningar, tillgänglighet, returer och leveranser samt problem vid beställning. Vid frågor angående din order vänligen nämn ditt ordernnummer som finns på orderbekräftelsen vi skickat till din epost. Vår kundtjänst är öppen på vardagar 07:00 - 14:45.



Fel i produkten?


Det finns små repor i beläggninen på min ståltrådsprodukt. Är produkten defekt?

Små spår, "repor" på beläggninen är sannolikt hängmärken som uppstår när en ståltrådsprodukt hängs på beläggningslinjen med en tunn tråd. Detta är normalt i beläggningsprocessen och dessa spår kan inte undvikas. Självklart försöker man välja hängpunkten så att den är så oansenlig som möjligt, så långt det är möjligt i processen. Produkter har dock ytbehandlats så att det inte kommer att rosta.

 



Trådbackar med rullskenor


Jag har ett skåp med gångjärn. Kan jag montera trådbackar i skåpet?

På bilden nedan ser man referensmått på avstånden. Ifall trådbacken måste monteras precis vid gångjärnet, går det ifall höjden på gångjärnet från skåpstommen är < 20 mm. Om möjligt, skall trådbacken monteras på ovan- och undersidan av gångjärnet.


Vad är lämpligt vertikalt monteringsavstånd för trådbackar med rullskenor?

Se rekommenderade avstånd på nedan bild. 



Trådbackar med softclose


Jag har ett skåp med gångjärn. Kan jag montera softclose-trådbackar i skåpet?

På bilden nedan ser man referensmått på avstånden. Ifall trådbacken måste monteras precis vid gångjärnet, går det ifall höjden på gångjärnet från skåpstommen är < 20 mm. Om möjligt, skall trådbacken monteras på ovan- och undersidan av gångjärnet.

 


Hur borde jag mäta mitt skåp för att kunna välja rätt trådbackar?

Se måttinstruktionerna på bilden. Produkter anpassar sig i ett skåp med gångjärn där luckan hamnar max 13 mm framför skåpstommen. Måttet tas inifrån skåpet, från sidoväggen till luckans kant.

Hur borde jag mäta mitt skåp?

 

Jag har gamla skåp och gamla stommar i mitt kök, hur får jag en ny diskhylla att passa in i diskskåpet?

Hyllbärarlist LM 99 är ett utmärkt val till t.ex. renoveringsobjekt: en ny diskhylla med ett annat djupmått kan lätt installeras i ett gammalt skåp med hjälp av styrpluggar. Styrpluggarna (Ø5 mm) trycks först in i skåpstommen, och sedan sätter man hyllbärarlisten på plats. Hyllbärarens position kan justeras i djupriktningen varefter man låser fast den med skruvar. Läs mer om hyllbärarlisten. 

Till toppen